حضرت عباس - استاد محمد علی صالحه شوشتری ( مهدی آبادی )
ای فـرات از دلِ عبّاس مگـر باخبـری که چنین از عطشِ تشنه لبان ناله گری
**************
از دلِ دشـت به دریا چه روانی ای آب سرخُوش و نعره کشان ، موج زنانی ای آب
به گمان غافل از آن تشنه لبانی ای آب صبر کن ، لحظه ای بر اهلِ حرم کن نظری
**************
لحظه ای صبر نما چند روانی به شتاب تا بگویم سخنی از حَـرَم و قحطی آب
که شده بی تو خزان تازه گلِ باغ رباب خوش بُوَد گر که سویِ خیمه نمایی گذری
**************
خوش بُوَد گر که لبِ تشنه لبان ، تر سازی رفعِ سوزِ عطـش از آل پیامبـر سازی
گوشـۀ چشمی به ذریّـۀ حیدر سازی گوئیا چون منِ دلخسته تو هم خونجگری
**************
هیچ دانی دل اصغر ز عطش میسوزد گلشـن آل پیامبـر ز عطش میسوزد
نازنین قلـب بـرادر ز عطش میسوزد بهرت این مرثیه خوانم که کُنی نوحه گری
**************
آخـر ای آب تو مهـریّـۀ زهـرا هستی فخر کن چونکـه تو با آلِ عبا پیوستی
چه شد اینک که دل عترت او بشکستی بر دلت نیست ز لب تشنگی گویا اثری
**************
تا که تصویر صغیران بُـوَد اَنـدَر نظرم زیر بارانِ دَمِ تیـر نَـهَـم جـان و سرم
چکنم لیک تو را گـر سوی خیمه نبرم شب تاریکم از این غصّه ندارد سحری
**************
اندر این راه جدا گـرچه شـود بازویم غرقه در خون شود از تیغ ، قدِ دلجویم
تا که دارم نفسی عشقِ حسین میجویم جَهد کن تا به سوی خیمه زنی بال و پری
**************
بـارالهــا بـه دلِ غمــزدۀ آل عبــا روز محشر نظری کن تو بر این اهل عزا
بهرِ عبّاسِ علمدار به هر صبح و مسـا میکند صالحه از سوز جگر نوحهگـری
**************
مختصري از زندگينامه هنری شاعر اهل بیت (ع) و محلي سراي شوشتر محمدعلي مهدی آبادی (صالحه)